• november

      8

      2017
    • 964
    • 0
    Branche moet bewust kiezen voor MVO

    Branche moet bewust kiezen voor MVO

    ‘We hebben bewust een keuze gemaakt om van MVO een speerpunt van ons bedrijf te maken’, vertelt Bart Meeuwsen, directeur van Keller Keukens uit Bergen op Zoom. Met hem praten we over de toekomst van de keukens in ons land. ‘Belangrijk is ook, dat de rol van de keuken in de woning in de komende

    • oktober

      18

      2017
    • 932
    • 0
    Retail positiever dan klusbedrijf

    Retail positiever dan klusbedrijf

    De retail uit de woonbranche zijn sterker uit de zomermaanden gekomen dan de klusbedrijven, zo blijkt uit de panels van de vakbladen van Qumedia. Voor klusbedrijven is augustus blijkbaar nog steeds een wat moeilijke maand. Maar liefst 20 procent geeft een omzetdaling aan. Over de situatie in de branche als geheel is men nog wel

    • oktober

      10

      2017
    • 706
    • 0
    Klant monteert niet meer zelf

    Klant monteert niet meer zelf

    Montage wordt uitbesteed Het percentage mensen dat de keuken zelf monteert of dat door relaties laat doen, loopt sinds het einde van de crisis terug. Het aandeel van hen die dit door de winkel of een klusbedrijf laat doen, is juist toegenomen. Dit blijkt uit onderzoek door Qudata onder ruim 1.000 consumenten die recent een

    • oktober

      9

      2017
    • 730
    • 0
    Samenwerken gaat het verschil maken

    Samenwerken gaat het verschil maken

    Nieuw management van MHK: Samenwerken gaat het verschil maken. De economie trekt weer behoorlijk aan, de omzetten in de keuken- en sanitairmarkt nemen toe en er worden weer nieuwe winkels geopend. We gingen op bezoek bij MHK Nederland waar na het recente afscheid van Hans Eijsackers een nieuw management team aan het roer is. Het

    • september

      22

      2017
    • 715
    • 0
    Trends vertalen naar fysiek product

    Trends vertalen naar fysiek product

    Het vertalen van trends naar fysieke producten is een spel van factoren waaruit je voortdurend afwegingen maakt. Bij keukens, maar ook bij de werkbladen. ‘Moet iets in de richting van een grijze betonlook of juist meer naar zwart? Moet het programma vooral tijdloos zijn of omvat het wat meer ‘exoten’?’ We spreken hierover met Ben

    • september

      22

      2017
    • 809
    • 0
    De crisis dreunt na in Duitsland

    De crisis dreunt na in Duitsland

    Terwijl de Nederlandse keukenbranche na de crisis weer redelijk in rustig vaarwater lijkt te zijn gekomen, schijnt er bij onze oosterburen aan de naschokken van de aardbeving maar geen einde te komen. We hoeven alleen maar de namen Alno, Allmilmö, Nieburg, Nolff en Zeyko te noemen. Zijn het individuele brandhaarden? Of is er meer aan

© Copyright 2017 De Keuken Renoveerder by Reclame Digitaal